miercuri, 17 iunie 2009

BookFest- teorie si practica cap.I

Cand se apropie un mare targ de carte precum BookFest incerc, cam cu doua saptamani inainte, sa-mi interzic sa mai iau alte carti, ca sa am un motiv sa merg pana la RomExpo si ca sa profit si de reduceri. Ar trebui sa merg prin librarii numai ca sa-mi fac niste liste pentru marele eveniment. Dar nu-i asa usor. Numai in ultima saptamana am calcat stramb de cateva ori; am fost atat de entuziasmat de aparitia la Rao, dupa un an-jumate de pauza, a unui nou titlu din seria de autor Steinbeck -"Perla"- incat am luat si editia in romana, si pe cea in engleza; in plus, cand sa achit la Libraria Engleza "Perla" in original, am dat la casa de o carte-"Grand Bazar Romania"- despre Romania si romani scrisa de un britanic iar ideea m-a prins, asa ca am cumparat din impuls; iar ieri, desi mergeam doar in recunoastere la Carturesti, tot m-am lipit de "Visul american" al lui Mailer, ce-i drept, la reducere. Cu alte cuvinte, nu ma pot abtine. Ajutor.

La BookFest trebuie sa mergi oricand, numai de vineri pana duminica nu. Pentru ca la sfarsit de saptamana este omor; afara abia mai gasesti loc de parcare, iar inauntru dai de o inghesuiala care te naduseste si te indispune, pentru ca nu mai poti sa vizitezi in liniste standurile, sa te uiti relaxat la carti; ajungi sa vrei sa pleci cat mai repede si sa te declari fericit cand iesi din nou afara, la aer. Asa ca eu am mers astazi, in prima zi; dar nu-mi pot urma sfatul pana la capat fiindca voi merge si sambata, ca sa o duc si pe Valentina, care munceste cat eu trandavesc printre carti.

Din Dristor pana la RomExpo am facut cu masina fix o ora; daca m-as fi grabit cu adevarat sau nu m-ar fi asteptat ceva placut la capatul drumului, as fi blestemat aglomeratia de pe Mihai Bravu, de pe Eminescu, de pe Polona, de pe Iancu de Hunedoara si de pe Aviatorilor; dar eu m-am multumit sa oftez dupa metroul din Paris, vechi de mai bine de 100 de ani si cu de zeci de ori mai multe statii decat ruda sa embrionara din Bucuresti; in plus am profitat de statul pe loc ca sa-mi recapitulez lista de potentiale achizitii -daca nu-ti faci asa ceva, esti pierdut, fiindca vei termina prin a cheltui mult mai mult decat ar fi fost cazul: m-am oprit asupra a doua titluri de la Rao si cate unuia de la Humanitas, Polirom, Paralela 45 si Cotidianul; in plus, voiam un ghid turistic al Suediei si urma sa-mi aleg una-doua carti de bucate si/sau despre alimentatia sanatoasa. Destul de cuminte, nu-i asa?

Niciun comentariu: