marți, 5 ianuarie 2010

Lista lui Călin

Când vine vorba de promisiuni şi angajamente, se ştie, vorba zboară, scrisul rămâne. Aşa-i şi-n cazul deja tradiţionalelor făgăduieli de Revelion- spui că din anul care vine vei avea grijă la siluetă, că vei face mai mult sport, că-ţi vei găsi timp pentru hobby-uri demult uitate, că vei fi mai răbdător, dar cum trece întâia mahmureală revii la dieta junk-food, la alergatul din fotoliu pe canapea, la pasiunea pentru TV şi la dracii de toate zilele. Aşa că eu unul am întors foaia şi-am început să-mi imobilizez promisiunile cu pixul, ca să nu le las să se piardă-n amintire.

Aşa am făcut la sfârşitul lui 2008; mi-am împărţit legămintele în trei categorii: călătorii, stil de viaţă şi hobby-uri, am înşirat toate dorinţele pe care le am în fiecare domeniu şi mi-am trasat pentru fiecare-n parte, fără priorităţi, numărul de dorinţe pe care-mi propun să le îndeplinesc în decursul lui 2009. La sfârşit, ca să nu fiu tentat să-mi reneg opera, mi-am tras semnătura inimitabilă (pentru că nici mie nu-mi iese de două ori la fel), iar lista a stat pe biroul meu, la vedere, în tot acest timp. Din când în când mai aruncam câte-o privire asupra ei, fie mulţumit, fie cu conştiinţa apăsată, comparându-mi realizările cu visele. Iar la sfârşitul lui 2009 am tras linie şi-am adunat. La capitolele „călătorii” şi „stil de viaţă” mi-am atins şi respectiv depăşit ţintele, punctând mai ales cu sejurul la Stockholm, cu schimbarea cu succes a dietei şi cu operaţia din vară; în ce priveşte „hobbyurile” însă, poate speranţele au fost exagerate, poate inerţia mea a fost prea mare, fiindcă targetul a fost departe de a fi atins, punctând aici doar prin gătit, scris şi bookbinding.

Acestea fiind concluziile, mi-am întocmit noua listă, cea care s-ar cuveni să mă ghideze şi să mă urmărească sever de pe birou în următoarele 12 luni. Unele dorinţe au rămas neschimbate, fie prin trecuta neîmplinire, fie prin importanţa lor perenă, altele apar pentru prima dată, alături de o nouă categorie, cea profesională. Indiferent câte puncte voi înscrie în 2010, cu lista asta ştiu de pe acum că voi fi realizat ceva- nu-mi voi fura singur căciula.

Un comentariu:

Haiawatha spunea...

ai omis sa spui ca ai punctat deja unul dintre punctele din categoria de hobby-uri ;)